Είχα αποφασίσει να μην ασχοληθώ καθόλου με τη Eurovision. Αλλά το σημερινό άρθρο της κας. Διαμαντάκου στα ΝΕΑ νοιώθω ότι θα μπορούσα να το είχα γράψει και εγώ. Γι' αυτό και το παραθέτω αυτούσιο:
"Με την ίδια γιουροβιζιονική «συνταγή» ξαναζεσταμένη για πέμπτη φορά, στο μόνο στο οποίο θριαμβεύσαμε ήταν στον γιουροχουλιγκανισμό. Με το εθνικό κορμί (Σάκης) να ανυψώνεται πάνω και από το εθνικό σύμβολο στο φινάλε της γιουροβιζιονικής μας συμμετοχής στείλαμε σαφές το μήνυμα ενός πολιτισμού της εθνοτύφλωσης. Ήταν φανερό ότι η συμμετοχή μας ετοιμάστηκε με τα «μάτια» στραμμένα στην εσωτερική σκηνή. Εκτός αυτού, ήταν η πέμπτη χρονιά που πήγαμε με την ίδια ακριβώς «συνταγή». Πάλι καλά η έβδομη θέση. Προς απογοήτευσιν εκείνων που περίμεναν να ανακοινώσουν τα ευρωψηφοδέλτια του κυβερνώντος κόμματος το πρωί της Κυριακής, μέσα σε κλίμα δήθεν εθνικού θριάμβου. Όσο γι΄ αυτούς που κόπτονται για τον σεβασμό στα εθνικά σύμβολα, κουβέντα δεν είπαν για την ταπεινωτική χρήση της σημαίας σε μια σκηνή, όπου ξεγυμνώθηκαν από στριπτιτζούδες μέχρι 16χρονες λολίτες, μηδέ της Σακικής πρόκλησης, με το ξεκούμπωμα του πουκαμίσου, εξαιρουμένης. Το επόμενο βήμα θα είναι η σημαία να γίνει κιλοτάκι στα μπαλέτα. Μετά τον χουλιγκανισμό των μεσημεριανάδικων και την επίδειξη της πλέον ανάγωγης συμπεριφοράς από τις γιουροσχολιάστριες Μαγγίρες, έσωσε την τελευταία στιγμή τα προσχήματα της εθνικής παράδοσης του «ευ αγωνίζεσθαι» η ψηφοφορία της επιτροπής και του ελληνικού κοινού. Δώσαμε το δεκάρι στην πολύ γιουροβιζιονική νορβηγική συμμετοχή και το δωδεκάρι στο Ηνωμένο Βασίλειο. Για την ακρίβεια υποκλιθήκαμε στην ιστορία ενός από τους μεγαλύτερους Ευρωπαίους συνθέτες, του Άντριου Λόιντ Βέμπερ. Ίσως το τραγούδι να μην ήταν αντάξιο της φήμης του, δεν έπαυε όμως η μελωδία να ανήκει σε μιαν άλλη αισθητική από αυτήν του γιουροβιζιονικού κλαμπατσίμπαλου. Ήταν η πρώτη φορά που έγινε εμφανής μια τάση βελτίωσης της αισθητικής με πολλά καλά τραγούδια και ακόμη καλύτερες φωνές (Μάλτα, Βρετανία, Γαλλία, Εσθονία, Ισλανδία κ.ά.). Ωστόσο χρειάζεται χρόνος για να μετακινηθεί η Γιουροβίζιον από τα τρία βασικά χαρακτηριστικά της κουλτούρας της (ίδια με εκείνα της φτηνιάρικης τηλεόρασης): τον ερεθισμό του λιβιδικού ενστίκτου, τον παλιμπαιδισμό και τις συμμαχίες. Εμείς, όχι να το παινευτούμε, αλλά προσθέσαμε ένα ακόμη, τον γιουροχουλιγκανισμό. Ο αγώνας του Σάκη είναι αλήθεια πως ήταν σκληρός και τον έδωσε με όλα τα όπλα που διαθέτει. Για την ακρίβεια έδωσε «σώμα»- μεταφορικώς και κυριολεκτικώς- σε ένα εξαιρετικά μέτριο τραγούδι, κάνοντας τα πάντα για να προκαλέσει σεξουαλίζουσες φαντασιώσεις με το καλογυμνασμένο κορμί σε κάθε έφηβη και ώριμη παλιμπαιδίζουσα, ξελιγωμένη. Εκεί όμως που κανείς δεν μπορούσε να μας συναγωνιστεί ήταν στο ξέσπασμα του εγχώριου γιουροχουλιγκανισμού. Ιδίως χάρη σε μια μερίδα δημοσιογράφων που για να δώσουν τροφή στα μεσημεριανάδικα επιδίδονταν σε όποια πολεμική ανοησία τους κατέβαινε, αδιαφορώντας για το τι πραγματικά συνέβαινε. Κατασκευάσαμε το δικό μας ψευδογεγονός με επιθέσεις κατά του συμπαθέστατου Νορβηγού, που έπεσε θύμα άγριας μιντιακής προπαγάνδας. Αλλά το μεγάλο χουλιγκανικό ρεσιτάλ το έδωσαν οι Μαγγίρες, κάνοντας ανεπίτρεπτα σχόλια για παρουσιαστές άλλων χωρών, ζητώντας από το κοινό να μην ψηφίσει τραγούδι ή μυξοκλαίγοντας όταν δεν παίρναμε βαθμούς, χωρίς ίχνος αξιοπρέπειας. Κάθε προσπάθεια να «χτίσουμε» την εικόνα μιας Ελλάδας κοσμοπολίτισσας πνίγηκε στην παράδοση της «καρακαλτάκας», που περνιέται (στην ΕΡΤ) για «πηγαίο χιούμορ». Αλλά αυτός είναι ο «πολιτισμός» που έχει την κυβερνητική πριμοδότηση. Η τηλεόραση της Γιουροβίζιον ως αντίδοτο στην τηλεόραση των σκανδάλων. Αποδείχθηκε Βατερλώ. Ιδίως όταν άλλες επικοινωνιακές επιλογές (από την Μπαϊρακτάρεια σουβλακίλα ξεκινώντας) κάθε άλλο παρά δημόσιο ήθος έχουν καλλιεργήσει. "
3 σχόλια:
Ωραία ιδέα να γίνει η σημαία κιλοτάκι στα μπαλέτα. Δεν το είχα σκεφθεί! Αρκεί να μην τα ανεμίζουν μετά ως γαλανόλευκο!
Όσο για την...καρακαλτάκα...αυτό πια...Συμφωνείς υποθέτω πως ο Λαζόπουλος εφαρμόζει τη χείριστη μορφή λαΪκισμού! Επί ΠΑΣΟΚ τα έπαιρνε χοντρά, και τώρα το παίζει εναντίον ΚΑΙ του ΠΑΣΟΚ, δηλαδή ...αριστερός! Και να σκεφθείς πως έχει επιχειρήσεις άσχετες με την Τέχνη σε όλα τα Βαλκάνια, με συν-μετόχους (και συνενόχους) διάφορους πολιτικούς παράγοντες του ΠΑΣΟΚ! Το ξέρω από πρώτο χέρι!
Πέραν των οικονομικών του απολαβών και των επιχειρήσεών του, νομίζω ότι ο Λαζόπουλος με τα χρόνια έπαθε κάτι που βλέπω να συμβαίνει πολύ συχνά: δεν ξεκίνησε άσχημα - το αντίθετο νομίζω. Αλλά στην πορεία τοποθέτησε τον εαυτό του ψηλότερα από το κοινό του, νοιώθει καθοδηγητής, ηδονίζεται με τον λόγο του και την ευφυία του. Δεν ξέρω πως ακριβώς λέγεται αυτό, αλλά το έχουμε δει νομίζω πολλές φορές να συμβαίνει, κυρίως με τους μέσω τηλεόρασης προβεβλημένους. Ένα σύμπτωμα και αυτό των καιρών μας?
Δημοσίευση σχολίου